Így látják a zuhanyzást a filmesek és a reklámiparban dolgozók
Bár a tusolás egy teljesen hétköznapi tevékenység, a filmesek képesek egy sokkal izgalmasabb perspektívából megközelíteni. Ennek bizonyításként elhoztunk egy meghökkentő reklámot, illetve néhány klasszikusnak számító filmjelenetet –nem csak egy műfajból.
A híres horrorisztikus momentum
A sort a filmipar egyik legnagyobb klasszisával, vagyis a Psychoval nyitjuk. A nem egész egy perces jelenet a leghíresebb gyilkosságot megelevenítő pillanatok közé írta be magát. Adott egy nő, aki a zuhany alatt áll, aztán megjelenik a gyilkos, kezében egy konyhakéssel, amit többször is a nő testébe márt.
Nézőként mindezt heves szívveréssel és kikerekedett szemmel figyeljük, a háttérzene hallatán pedig végigfut a hátunkon a hideg. A tökéletes hatásért igencsak megdolgoztak, hiszen 7 napon keresztül, 70 különböző kameraállásban forgatták.
A zuhany alatti romantika örök befutó
Természetesen a horror mellett a romantikus filmekben is gyakran kerül középpontba a zuhanyzás. Ezt vetették be többek között a Ryan Gosling főszereplésével készült Blue Valentine esetén is, amelyben a hatást egy tökéletes idomokkal rendelkező színésznővel tették teljessé.
Egy másik klasszikus a Sylvester Stallone és Sharon Stone főszereplésével készült A specialista c. film, a főszereplők ebben meglehetősen forró hangulatú perceket élnek át a tus alatt. Természetesen ez a jelenet nem hiányozhat az akciófilmek között évtizedek óta nagy népszerűségnek örvendő James Bond alkotásokból sem. A Casino Royalban például Daniel Craig a folyó víz alatt összekucorodva vigasztalja meg az aktuális Bond-lányt.
De nem csak a külföldi filmek között szemezgethetünk, ha a tusolásra egy pillanat erejéig művészi szemszögből tekintenénk. A magyarok között ott van például a Senki szigete, benne Jakab Julival, akinek lágy vonalai mentén finoman csorognak le a vízcseppek.
Zuhanyzós reklámok a tusfürdőn túl
A hol rémisztő, hol erotikus jelentéssel fűszerezett zuhanykabin jelenet egyébként nemcsak a filmiparban dolgozókat, hanem a reklámok gyártóit is időről időre megihleti. Bár utóbbi esetben ez teljesen érthető, ha tusfürdőről és a szappanról van szó, a norvégok ennél meghökkentőbb célból nyúltak ehhez az epizódhoz: egy olyan webshopot népszerűsítettek így, ami szülinapi, illetve karácsonyi ajándékokat értékesít.